Σημαντικές αυξήσεις και αναδρομικά ποσά για χιλιάδες συνταξιούχους του Δημοσίου προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών. Οι ευνοϊκές διατάξεις αφορούν ειδικότερα όσους υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου συνταξιοδοτήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2017 και έπειτα.
Σύμφωνα με τους βασικούς άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας, στόχος είναι οι τελικές παροχές να αναπροσαρμοστούν ώστε να ανέρχονται στο 80% των αποδοχών που λαμβάνουν οι αντίστοιχοι εν ενεργεία συνάδελφοί τους. Η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην αποκατάσταση των εισοδημάτων των νέων συνταξιούχων και στην εξάλειψη των αποκλίσεων που παρατηρήθηκαν τα τελευταία έτη.
Εκτός από τις μηνιαίες αυξήσεις, οι δικαιούχοι θα λάβουν και αναδρομικά ποσά, καλύπτοντας τη διαφορά που προκύπτει από τον επανακαθορισμό των συντάξεών τους με βάση τα νέα δεδομένα. Η κίνηση αυτή ενισχύει το εισόδημα μιας μεγάλης κατηγορίας απόμαχων της εργασίας, διασφαλίζοντας ότι οι συντάξεις τους θα συμβαδίζουν με το τρέχον μισθολογικό καθεστώς των δημοσίων λειτουργών. Το νομοσχέδιο αναμένεται να θέσει σε νέα βάση τον τρόπο υπολογισμού των παροχών για όσους αποχώρησαν από την υπηρεσία τους κατά την τελευταία οκταετία.
Πηγή: https://www.kathimerini.com.cy/gr/oikonomiki/oikonomia/ayxiseis-kai-anadromika-se-syntaxioyxoys-toy-dimosioy




