Εξελίξεις στο Κυπριακό: Στο επίκεντρο η προετοιμασία της άτυπης πολυμερούς συνάντησης
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διπλωματικές διεργασίες για το Κυπριακό, με το βλέμμα της Λευκωσίας να είναι στραμμένο στη σύγκληση μιας άτυπης πολυμερούς συνάντησης εντός του καλοκαιριού. Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν διαθέτει ενημέρωση για το ενδεχόμενο διοργάνωσης μιας νέας πενταμερούς διάσκεψης, σε περίπτωση που η επικείμενη προσπάθεια δεν αποδώσει καρπούς, υπογραμμίζοντας πως ο στόχος παραμένει η επιτυχία της παρούσας πρωτοβουλίας.
Σύμφωνα με τον κ. Λετυμπιώτη, η κυπριακή κυβέρνηση, ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, και η προσωπική του απεσταλμένη, Μαρία Άνχελα Ολγκίν, εργάζονται συντονισμένα με στόχο τη σύγκληση της επόμενης πολυμερούς προς το τέλος Ιουλίου ή τις αρχές Αυγούστου. Η ελληνοκυπριακή πλευρά προσέρχεται στη διαδικασία με την προσδοκία η άτυπη αυτή συνάντηση να αποτελέσει το απαραίτητο εφαλτήριο για την επίσημη επανέναρξη των συνομιλιών για την επίλυση του εθνικού ζητήματος.
Το πρόγραμμα των επόμενων κινήσεων περιλαμβάνει μια κρίσιμη συνάντηση του Αντόνιο Γκουτέρες με την κ. Ολγκίν, όπου θα αξιολογηθούν τα μέχρι τώρα δεδομένα. Στη συνέχεια, η προσωπική απεσταλμένη θα μεταβεί στις Βρυξέλλες για επαφές με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ακολούθως θα επιστρέψει στην Κύπρο. Κατά την παραμονή της στο νησί, η κ. Ολγκίν αναμένεται να πραγματοποιήσει νέο κύκλο επαφών, συναντώντας εκ νέου τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, καθώς και τον Τουφάν Έρχιουρμαν.
Πηγή: https://news.rik.cy/article/2026/6/24/letumpiotes-den-uparkhei-enemerose-gia-nea-pentamere-sto-kupriako/




