Το φαινόμενο του «κρακτισμού» στην Αγία Νάπα, το οποίο εντείνεται λόγω της μείωσης της τουριστικής κίνησης, βρέθηκε στο επίκεντρο της εκπομπής «Μεσημέρι και Κάτι», με τον Δήμαρχο της πόλης, κ. Χρίστο Ζαννέτου, να εκφράζει την έντονη ανησυχία του. Ο κ. Ζαννέτου χαρακτήρισε τον κρακτισμό ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής, σημειώνοντας ότι προκαλεί σοβαρή παρενόχληση στους επισκέπτες που επιθυμούν να κινηθούν ελεύθερα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις επιπτώσεις που έχει η πρακτική αυτή στη νεολαία. Ο Δήμαρχος εξήγησε ότι μέσω του κρακτισμού δεν γίνεται απλή διαφήμιση, αλλά προσφέρονται δελεαστικές υπηρεσίες, όπως δωρεάν ποτά, γεγονός που αλλοιώνει το τουριστικό προϊόν. Παράλληλα, τόνισε ότι η πρακτική αυτή συνδέεται άμεσα με την ηχορύπανση και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, οδηγώντας σταδιακά πολλές επιχειρήσεις στο κλείσιμο. Ο κ. Ζαννέτου διευκρίνισε ότι το πρόβλημα δεν έγκειται στο καλωσόρισμα πελατών στην είσοδο ενός καταστήματος, αλλά στην ενοχλητική προσέγγιση πολιτών στον δρόμο και στις παραλίες. Ως μόνη ουσιαστική λύση για την πάταξη του φαινομένου πρότεινε την εφαρμογή της διαδικασίας του αυτοφώρου, καθώς τα σημερινά εξώδικα δεν κρίνονται επαρκή.
Στην παρέμβασή του, ο εκπρόσωπος των κέντρων αναψυχής της ελεύθερης επαρχίας Αμμοχώστου, κ. Πάμπος Αλεξάνδρου, ανέφερε ότι ο κρακτισμός δεν περιορίζεται μόνο στα κέντρα αναψυχής αλλά είναι γενικευμένος. Έθεσε μάλιστα το ζήτημα της βιωσιμότητας των υποστατικών όταν τρίτες εταιρείες κατευθύνουν οργανωμένα τους πελάτες σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Ο κ. Αλεξάνδρου υπογράμμισε ότι παρόλο που υπάρχει αυστηρή νομοθεσία που προβλέπει μέχρι και ποινές φυλάκισης, το κύριο πρόβλημα εντοπίζεται στην πλημμελή εφαρμογή της, καλώντας τις αρχές να επιβάλουν τον νόμο.
Πηγή: https://www.sigmalive.com/news/local/1319269/meiwnetai-o-toyrismos-kai-o-kraktismos-ghinetai-pio-epithetikos




