Περισσότερο χρόνο στη διαβούλευση για τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση δίνει η Κυβέρνηση
Περιθώριο για περαιτέρω διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους σχετικά με τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση δίνει ο υπουργός Εργασίας, Μαρίνος Μουσιούττας. Σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν υφίσταται πλέον η «δαμόκλειος σπάθη» των αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων που προέβλεπαν την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στο Εργατικό Συμβουλευτικό Σώμα σήμερα και στο Υπουργικό Συμβούλιο την 1η Ιουλίου.
Σύμφωνα με τον κ. Μουσιούττα, η παράταση του διαλόγου και η παράλληλη ενημέρωση των πολιτικών κομμάτων αποσκοπούν στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής συναίνεσης. Στόχος παραμένει η έγκαιρη προώθηση του νομοθετικού πλαισίου, ώστε η νέα ρύθμιση να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2027.
Αναφορικά με τη δομή της μεταρρύθμισης, ο υπουργός εξήγησε ότι η Κυβέρνηση επιλέγει μια σταδιακή προσέγγιση. Προτεραιότητα δίνεται στις αλλαγές του πρώτου πυλώνα του συνταξιοδοτικού συστήματος, οι οποίες θα προχωρήσουν άμεσα. Αντίθετα, η υλοποίηση του δεύτερου πυλώνα μετατίθεται για αργότερα, καθώς η δημιουργία του απαραίτητου ταμείου εκτιμάται ότι απαιτεί προετοιμασία τριών έως τεσσάρων ετών. Όπως επεσήμανε ο υπουργός, τα οφέλη από τον δεύτερο πυλώνα θα γίνουν αισθητά στους μελλοντικούς συνταξιούχους αρκετά χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του.
Το κύριο σημείο τριβής μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών δεν εντοπίζεται στη φιλοσοφία του δεύτερου πυλώνα, αλλά στη διαχείριση του χρόνου. Η διαφωνία έγκειται στο κατά πόσον θα πρέπει να συμφωνηθεί και να παρουσιαστεί από τώρα το τελικό περιεχόμενο του δεύτερου πυλώνα ή αν η συζήτηση γι’ αυτόν θα συνεχιστεί παράλληλα με την προώθηση των αλλαγών στον πρώτο πυλώνα.
Πηγή: https://www.reporter.com.cy/article/1432910/den-proothei-to-nomoschedio-ga-ti-syntaxiodotiki-metarrythmisi-sto-ergtiko-soma-o-moysioyttas-dinei-perithorio-peraitero-diaboylefsis




